I. Smluvní strany
- Poskytovatel služeb v rámci vzdělávací platformy Energie peněz je poradenská společnost Oldřich Janda Consultancy s.r.o., se sídlem Václavkova 1134/26, 615 00 Brno, IČ 04297636, DIČ CZ04297636, zápis v OR u KS Brno pod sp. zn. C 89239 (dále jen Poskytovatel).
- Účastníkem je jakákoliv fyzická nebo právnická osoba (jakožto zájemce, kupující či uživatel), která s poskytovatelem uzavřela smlouvu o poskytování služeb v rámci vzdělávací platformy Energie peněz (dále jen Účastník).
II. Charakteristika služeb
- Poskytované služby – online webináře, prezenční semináře vč. souvisejících výukových materiálů, poradenská a konzultační činnost.
- Jedná se o formu ostatního vzdělávání – hromadného nebo individuálního a individuální konzultační činnosti v oblasti osobního rozvoje a přístupu k penězům, jejich správě a nakládání s nimi.
- Poskytované služby jsou určeny fyzickým osobám spotřebitelům ve smyslu ustanovení § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále také “OZ”), a podnikatelům ve smyslu § 420 odst. 1 OZ, případně jiným organizacím.
- Webinářem se rozumí poskytování služby ve sjednaný či oznámený čas prostřednictvím on-line přenosu (audiovizuální stream), ke kterému získá účastník přístup od Poskytovatele.
- Seminářem se rozumí prezenční forma poskytování služby ve sjednaném či oznámeném termínu a na sjednaném či oznámeném místě.
III. Přihláška a uzavření smlouvy
- Pro využití služeb se musí Účastník přihlásit na konkrétní webinář nebo seminář a uhradit stanovenou cenu. Účastník se přihlašuje přes on-line formuláře připravené Poskytovatelem přístupné přes webové stránky www.energiepenez.cz nebo přes komunikační kanály poskytovatele.
- Smlouva o poskytování služeb se uzavírá mezi Poskytovatelem a Účastníkem distančním způsobem přihlášením Účastníka na webinář/seminář a uhrazením stanovené ceny (připsáním na účet Poskytovatele). Od tohoto okamžiku má Účastník ze strany Poskytovatele zajištěnou účast na akci.
IV. Cena, platební podmínky
- Cena služeb je stanovena individuálně pro každou službu a pro konkrétní termín, ve kterém se koná. Cena spolu s platebními instrukcemi je uvedena na webových stránkách platformy www.energiepenez.cz nebo na přihlašovacím formuláři dané služby.
- Cena je uvedena včetně daně z přidané hodnoty, která se uplatní dle platných právních předpisů v době poskytování služby, resp. úhrady ceny, pokud k ní dojde dříve (aktuální sazba DPH 21 %).
- Nejdéle do 2 pracovních dnů od připsání úhrady ceny za službu, na kterou je Účastník přihlášen, na účet 4211202794/6800 vedený u Sberbank CZ, a. s., bude Účastníkovi zasláno potvrzení o na e-mailovou adresu, kterou uvedl v přihlášce, spolu s konečnou fakturou/daňovým dokladem.
V. Poskytování služeb
- Poskytovatel odešle Účastníkovi e-mail s informacemi o přesném místě konání semináře nejpozději 7 pracovních dnů před jeho konáním.
- Poskytovatel odešle Účastníkovi e-mail s informacemi o přístupu ke shlédnutí online vysílání webináře nejpozději 3 hodiny před jeho začátkem. Přístup do webináře je otevřen ve stanovený čas. Po zahájení webináře již není technicky umožněno se do webináře přihlásit.
- Nezúčastní-li se Účastník poskytované služby, na kterou je přihlášen, případně ukončí-li svou účast předčasně, nemá nárok na vrácení uhrazené ceny ani její části.
VI. Změny, odstoupení od smlouvy a storno podmínky
- Účastník je oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, a to e-mailem na adresu svet@energiepenez.cz
- Účastník může odstoupit od smlouvy bez sankce nejpozději 6 pracovních dnů před termínem konání semináře / webináře (den konání se do lhůty nepočítá), na který je přihlášen.
- Není-li stanoveno, že je možné odstoupit od smlouvy bez sankce, vzniká Poskytovateli nárok na uhrazení storno poplatku ze strany Účastníka. Storno poplatek představuje náhradu účelně vynaložených nákladů Poskytovatele. Výše storno poplatku se určuje procentem z uhrazené ceny následovně:
- méně než 5 pracovních dnů před termínem konání akce (den konání akce se do lhůty nepočítá) – 50 %;
- méně než 48 hodin před termínem konání akce – 100 %.
- Po odstoupení Účastníka od smlouvy mu zašle Poskytovatel e-mailem potvrzení o odhlášení z termínu poskytované služby bez zbytečného odkladu. Do 14 dní od odstoupení od smlouvy Poskytovatel vrátí Účastníkovi uhrazenou cenu sníženou o případný storno poplatek, na účet, ze kterého platba přišla.
- Poskytovatel je oprávněn změnit termín konání poskytované služby. V takovém případě o tom neprodleně vhodným způsobem informuje Účastníka – nejpozději však jeden den před původním termínem konání. Poskytovatel je zároveň povinen sdělit uživateli nový termín konání. Změna termínu je důvodem pro odstoupení Účastníka od smlouvy, který má v takovém případě nárok na vrácení celé uhrazené ceny.
- Poskytovatel si vyhrazuje právo na zrušení konání termínu poskytované služby bez uvedení důvodu). Účastníci zrušené akce budou o zrušení bez zbytečného odkladu informováni e-mailem. Celá uhrazená cena za neposkytnutou službu bude Poskytovatelem vrácena na účet, ze kterého platba přišla, a to nejpozději do 14 dní ode dne, kdy bylo sdělení o zrušené akci Uživateli zasláno.
- Účastník, který je spotřebitelem, není oprávněn odstoupit od smlouvy ve smyslu ustanovení § 1829 OZ, jelikož smlouva o poskytování služeb podle těchto obchodních podmínek spadá do kategorie smluv o využití volného času dle ustanovení § 1837 odst. 1 písm. j).
VII. Odpovědnost Poskytovatele
- Poskytovatel odpovídá zejména za to, že služby budou poskytnuty v rozsahu, v termínu a čase, na kterém se s Účastníkem dohodli, případně v termínu konání webináře/semináře oznámeném na webových stránkách Poskytovatele v souladu s těmito pravidly.
- Za podstatné porušení smlouvy ze strany Poskytovatele se považuje:
- u webináře – nefunkční či velmi nekvalitní přenos služby (vyjma zhoršení kvality výstupu (tj. zvuk, obraz atp.) způsobené technologickými nedostatky na straně Účastníka), změna termínu bez včasného oznámení ;
- u semináře – změna termínu bez včasného oznámení.
V těchto případech má Účastník právo na dodání nové služby bez vady, na přiměřenou slevu z ceny, nebo má právo odstoupit od smlouvy.
- Jde-li o nepodstatné porušení smlouvy (tj. jiné vady neuvedené výše) – např.:
- u webináře – nedodání sjednaných výukových materiálů a podkladů;
- u semináře – nepředání sjednaných výukových materiálů, nezajištění nerušeného průběhu semináře Poskytovatelem ve školících prostorech atp.;
má Účastník právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z ceny.
- Případné porušení smlouvy ze strany Poskytovatele je Účastník vždy povinen oznámit a práva z vadného plnění uplatnit u Poskytovatele bez zbytečného odkladu po zjištění, a to spolu s tím, zda si zvolil odstranění vady, slevu z ceny nebo vrácení ceny (pokud je to v daném případě sjednáno). Jestliže náprava ihned není možná nebo to Poskytovatel odmítne, zavazuje se Účastník sepsat s Poskytovatelem dokument o porušení smlouvy obsahující zejm. osobní údaje Účastníka a popis porušení smlouvy.
IX. Závěrečná ustanovení, právní vymezení
- Smluvní vztah mezi stranami se posuzuje dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a českým právem. Na smluvní vztah mezi Poskytovatelem a uživatelem, který je spotřebitelem, se použijí ustanovení § 1810 a násl. OZ a příslušná ustanovení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Využití poskytovaných služeb nenahrazuje poradenství v oblasti správy peněz. Z podstaty služby plyne, že Účastník nese plnou odpovědnost za své aktivity, jejichž důsledky nelze přenést na Poskytovatele. Obdobně nákup a využití poskytovaných služeb nezajišťuje větší množství peněz nebo jejich vyšší úsporu, neboť tento stav vyžaduje systematickou aktivitu na straně Účastníka, za kterou Poskytovatel nenese odpovědnost.
- Poskytované služby nejsou právní pomocí ani investičním poradenstvím nebo zprostředkováním ani úvěrovým poradenstvím nebo zprostředkováním dle příslušných zákonů.
- Vzájemné spory mezi Poskytovatelem a Účastníkem řeší obecné soudy, strany se dohodly, že místně příslušný soud je obecný soud dle sídla Poskytovatele. Toto ujednání se použije v případě, že Účastníkem je spotřebitel.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů vyplývající ze smlouvy o poskytnutí služby je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.
- Tato obchodní pravidla jsou účinná od 11. 06. 2020.